LION – Τα Λιοντάρια του LinkedIn
…ή το ζήτημα των ποιοτικών vs. ποσοτικών επαφών στο LinkedIn
Τον τελευταίο καιρό μεγάλη κινητικότητα παρατηρείται στο LinkedIn με τους LIONs (LinkedIn Open Networkers). LION είναι ο χρήστης LinkedIn που έχει διάθεση να συνδεθεί με άλλους χρήστες τους οποίους δεν γνωρίζει και δεν είχε ποτέ σχέση μαζί τους, προκειμένου να μεγαλώσει το δίκτυο των επαφών του. Αυτό το δηλώνει είτε ακριβώς δίπλα στο όνομά του στο προφίλ του, π.χ. Petros Papadopoulos [LION], ή με το να γράψει σχόλιο με το email σου σε ανάρτηση με το συγκεκριμένο θέμα. Συνήθως η ανάρτηση είναι η φωτογραφία ενός λιονταριού, όπου από κάτω βάζει κάποιος το όνομά του, το σύνδεσμο που οδηγεί στο προφίλ του και το email του, κάπως έτσι δηλαδή:
Εάν είσαι LION, δεν μπορείς να απορρίψεις προσκλήσεις ατόμων δηλώνοντας ότι δεν τους ξέρεις, γιατί κάτι τέτοιο μπορεί να καταλήξει σε ποινή από το LinkedIn προς τον χρήστη που σας έκανε την πρόσκληση. Όταν το LinkedIn διαπιστώσει ότι κάποιος έχει λάβει 5 “I Don’t Know” (IDK) σε προσκλήσεις που στέλνει για σύνδεση σε άλλους χρήστες, βάζει το άτομο αυτό κατά κάποιον τρόπο σε μαύρη λίστα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το LinkedIn θα σου επιτρέπει να συνδέεσαι με άλλους χρήστες μόνο όταν ξέρεις το emailτους. Σε περίπτωση που είστε LION και δεν θέλετε να συνδεθείτε με κάποιον άλλο LION, το πιο ασφαλές είναι να αφήσετε την πρόσκλησή του σε εκκρεμότητα, οπότε και κάποια στιγμή θα λήξει. Γενικά χρειάζεται προσοχή εάν έχετε μπει σε αυτό το παιχνίδι, γιατί εάν δεν είστε εντάξει απέναντι στους άλλους LION κινδυνεύετε να σας χαρακτηρίσουν ως Lying LION, με ό,τι επισύρει αυτό για την εικόνα σας και τη φερεγγυότητά σας εκεί.
Το να συνδεόμαστε με άγνωστους χρήστες, έρχεται σε αντίθεση με τη βασική αρχή του LinkedIn, η οποία πρεσβεύει ότι οι χρήστες περιορίζονται στο να δικτυώνονται μόνο με ανθρώπους που σχετίζονται με κάποιο τρόπο, άμεσα ή έμμεσα. Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει ακόμα επίσημη τοποθέτηση της εταιρείας σχετικά με τους LION, φαίνεται να διατηρεί ουδέτερη στάση για την ώρα.
Υπάρχουν επαγγελματίες recruiters στο LinkedIn που είναι LION προκειμένου να επεκτείνουν συνεχώς το δίκτυό τους για να ψάχνουν ανθρώπινο δυναμικό μέσα από αυτό. Για παράδειγμα ο Marc Wolbert που εργάζεται για την Kelly Scientific Resources από το Κλίβελαντ είναι LION εδώ και 3 χρόνια και ο ίδιος λέει ότι κάτι τέτοιο τον βοήθησε να ξεκινήσει να έχει επαφές με υποψηφίους τους οποίους διαφορετικά δεν θα προσέγγιζε. Από την άλλη προειδοποιεί ότι με το που γίνεσαι LION λαμβάνεις ξαφνικά μεγάλο όγκο προσκλήσεων για σύνδεση από επαφές αμφιβόλου ποιότητας, με κάποιες από αυτές να μη σου φανούν ποτέ χρήσιμες.
Συμπέρασμα:
Τελικά, ερχόμαστε για άλλη μια φορά στη συζήτηση εάν αυτό που μετράει στο δίκτυο είναι η ποιότητα ή η ποσότητα των επαφών. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι μετά τις 500 επαφές στο προφίλ μας εμφανίζεται το +500, όσο και να μεγαλώνει το δίκτυό μας. Με αυτό το δεδομένο, δύσκολα μπαίνει κάποιος στη διαδικασία να ανταγωνιστεί τους άλλους – και τον εαυτό του φυσικά! – επιδεικνύοντας πόσες πολλές επαφές έχει. Έτσι και αλλιώς το LinkedIn σε περιορίζει ως προς το πόσες προσκλήσεις συνολικά μπορείς να στείλεις, πόσες προσκλήσεις μπορείς να στείλεις μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, σε περιορίζει στον αριθμό των προσκλήσεων που μπορείς να δεχτείς και σε περιορίζει γενικά αν διαπιστώσει ότι στέλνεις προσκλήσεις σε χρήστες που απαντούν ότι δε σε γνωρίζουν.
Από την άλλη πλευρά, επαγγελματίες στο χώρο ωστόσο δηλώνουν ότι μέσα από τη δικτύωση με ανθρώπους που δεν γνώριζαν ούτε άμεσα ούτε έμμεσα, έκαναν συνεργασίες, βρήκαν πελάτες, βρήκαν ανθρώπινο δυναμικό, βρήκαν δουλειά. Άλλωστε, θα έχετε διαπιστώσει ότι όταν κάνετε αναζήτηση, στα αποτελέσματα βγαίνουν πρώτα χρήστες με τους οποίους είμαστε 1η ή 2η επαφή. Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι όσο πιο κοντά (σε βαθμό σύνδεσης) είμαστε στον άνθρωπο που κάνει την αναζήτηση, τόσο πιο «ορατοί» γινόμαστε σε αυτόν.
Για το 2013 τα νούμερα αναφέρουν ότι το 68% των χρηστών στο LinkedIn είχαν λιγότερο από 500 επαφές. Γενικότερα, οι περισσότεροι χρήστες στο LinkedIn δηλώνουν ότι προτιμούν την ποιοτική παρουσία τους στο δίκτυο. Άλλωστε το να συνδέεσαι χωρίς διάκριση με άτομα, δεν σε κάνει ενεργό και χρήσιμο μέλος της κοινότητας του LinkedIn. Τελικά, το να γνωριζόμαστε σε καθημερινή βάση με άλλους ανθρώπους και στη συνέχεια να συνδεόμαστε με αυτούς στο LinkedIn, είναι ίσως ο πιο παραδοσιακός και ποιοτικός τρόπος επέκτασης του δικτύου μας.
* Η CVexperts υλοποιεί σεμινάριο/εργαστήριο LinkedIn στη Θεσσαλονίκη με τίτλο “LinkedIn: Ένα ισχυρό εργαλείο εύρεσης εργασίας και δημιουργίας της προσωπικής σας μάρκας”, το Σάββατο 29 Μαρτίου (16:00 – 20:00) και την Κυριακή 30 Μαρτίου 2014 (10:00 – 14:00) στο ξενοδοχείο Hyatt Regency, στα πλαίσια του Money Show. Πληροφορίες και αιτήσεις στο 210.34.17.400 ή στο info@cvexperts.gr